Cartea Deschisă
  • Acasă
  • Despre
    • Informație generală
    • Parteneri
  • Activități
    • Noutăți
    • Lansări recente
  • Evenimente
  • Cluburi de lectură
    • Regulamentul
    • Lista cluburilor de lectură
    • Lecturi recomandate
    • Cititorii întreabă – scriitorii răspund
    • Practici internaționale
  • Colaborări
    • Biografii ale scriitorilor
  • Contacte
  • Acasă
  • Despre
    • Informație generală
    • Parteneri
  • Activități
    • Noutăți
    • Lansări recente
  • Evenimente
  • Cluburi de lectură
    • Regulamentul
    • Lista cluburilor de lectură
    • Lecturi recomandate
    • Cititorii întreabă – scriitorii răspund
    • Practici internaționale
  • Colaborări
    • Biografii ale scriitorilor
  • Contacte

  • Home
  • CLUB DE LECTURĂ PENTRU COPII
  • CLUB DE LECTURĂ PENTRU COPII

CLUB DE LECTURĂ PENTRU COPII

admin2024-11-18T17:29:33+02:00

Pentru utilizatorii din secția copii în cadrul cluburilor de lectură se recomandă să fie utilizate forme și metode de dezvoltare a competențelor de lectură, utilizând elemente ludice. Bibliotecarul trebuie să aibă în vedere că, conform cercetărilor specialiștilor în domeniul educației:

  • La început copiii citesc cărțile indicate de profesori, părinți sau colegi fără să-și selecteze informațiile pentru un scop, importantă este latura emoțională a lecturii unei cărți, doar pe la 9-10 ani lectura începe să se configureze ca o activitate plăcută pentru ei.
  • Pe la 11-12 ani, copiii dispun de o capacitate sporită de înțelegere, sunt în stare să răspundă la întrebări și să pună întrebări legate de conținut.
  • De la 13-14 ani se schițează o abordare critică: textul este supus interogațiilor, copilul poate să formuleze o opinie legată de un anumit aspect al receptării textului: comportamentul personajului, argumente pro sau contra celor expuse de autor.
  • De la 15-16 ani se conturează lectura selectivă, cititorul este capabil să esențializeze, să compare, să poarte un dialog cu colegii despre cele citite, poate argumenta, exemplifica, comenta textul citit.

În cadrul cluburilor de lectură pentru copii poate fi aplicată o paletă diversă de forme și metode de activități cognitiv-creative, care ar implica formarea competențelor de lectură și gândire critică, prin crearea oportunităților de manifestare intelectuală și creativă a utilizatorilor, cum ar fi:

  • laborator literar (cercetarea și comunicarea informațiilor despre viața și activitatea scriitorilor, a căror opere sunt incluse în lista de lecturi din cadrul clubului)
  • teatru de lectură (lectura și înscenarea operelor de valoare)
  • șezătoare literară (lecturi de cunoaștere și înțelegere a valorilor literare folclorice, ilustrarea creațiilor folclorice prin scenete literare)
  • postere literare (lectura unei cărți și prezentarea conținutului sub formă de poster)
  • tabără de lectură (lecturi de vacanță)
  • cartea vie (crearea unui booktrailer a cărților preferate) etc.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente Viitoare

  • There are no upcoming events.

Ultimele știri și comunicate

  • Sub semnul poeziei și al firescului – o zi cu Irina Nechit și Nicolae Popa la Cotiujeni 05/16/2025
  • Eugenia BULAT 05/15/2025
  • Leo BORDEIANU 05/15/2025
© 2024. Muzeul Național al Literaturii Române, Chișinău.