Cartea Deschisă
  • Acasă
  • Despre
    • Informație generală
    • Parteneri
  • Activități
    • Noutăți
    • Lansări recente
  • Evenimente
  • Cluburi de lectură
    • Regulamentul
    • Lista cluburilor de lectură
    • Lecturi recomandate
    • Cititorii întreabă – scriitorii răspund
    • Practici internaționale
  • Colaborări
    • Biografii ale scriitorilor
  • Contacte
  • Acasă
  • Despre
    • Informație generală
    • Parteneri
  • Activități
    • Noutăți
    • Lansări recente
  • Evenimente
  • Cluburi de lectură
    • Regulamentul
    • Lista cluburilor de lectură
    • Lecturi recomandate
    • Cititorii întreabă – scriitorii răspund
    • Practici internaționale
  • Colaborări
    • Biografii ale scriitorilor
  • Contacte

  • Home
  • CONCURSUL – FORMĂ CREATIVĂ DE DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR
  • CONCURSUL – FORMĂ CREATIVĂ DE DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR

CONCURSUL – FORMĂ CREATIVĂ DE DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR

admin2024-11-18T17:29:33+02:00

Concursul este o formă creativă de promovare a lecturii, este o competiție cognitiv-distractivă, care poate fi organizat ca activitate independentă, dar poate fi organizat și în cadrul altor activități și programe de promovare a lecturii, inclusiv în cadrul unor cluburi literare, fiind destinate, în special, copiilor. Specificul concursurilor constă în faptul că participanții își realizează sarcinile cognitiv-educative într-o formă distractivă. Pentru a diversifica activitatea și a fi mai atractive pentru utilizatori, în cadrul unui club de lectură pentru copii pot fi organizate diverse concursuri:

  • concursuri de erudiție, istorico-literare;
  • concursuri de creație proprie, de eseuri;
  • concursuri de recitaluri literare;
  • concurs de creare și rezolvare a integramelor literare;
  • concursuri distractiv-cognitive (Quiz-uri în bibliotecă, BiblioQuest) etc.

 COMPETENȚE DEZVOLTATE:

–     abilități de gândire logică;

–     dezvoltarea gândirii creative;

–     dezvoltarea proceselor de cunoaștere, însușire de noi informații într-o formă atractivă;

–     abilități de gândire colectivă/ în echipă;

–     competențe de cercetare conform unui scop propus de condițiile unui concurs;

–     dezvoltarea memoriei și agerimii gândirii;

–     exprimarea corectă și expresivă;

–     dezvoltarea spiritului competitiv etc.

Pentru mai multe informații despre forme și metode de promovare a lecturii, procese de formare a competențelor de lectură progresivă, rolul lecturii în îmbunătățirea calității vieții membrilor comunității, recomandăm studiul publicațiilor incluse în lista bibliografică alăturată.

Share this post

Facebook Twitter LinkedIn Google + Email

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Evenimente Viitoare

  • There are no upcoming events.

Ultimele știri și comunicate

  • Sub semnul poeziei și al firescului – o zi cu Irina Nechit și Nicolae Popa la Cotiujeni 05/16/2025
  • Eugenia BULAT 05/15/2025
  • Leo BORDEIANU 05/15/2025
© 2024. Muzeul Național al Literaturii Române, Chișinău.