Concursul este o formă creativă de promovare a lecturii, este o competiție cognitiv-distractivă, care poate fi organizat ca activitate independentă, dar poate fi organizat și în cadrul altor activități și programe de promovare a lecturii, inclusiv în cadrul unor cluburi literare, fiind destinate, în special, copiilor. Specificul concursurilor constă în faptul că participanții își realizează sarcinile cognitiv-educative într-o formă distractivă. Pentru a diversifica activitatea și a fi mai atractive pentru utilizatori, în cadrul unui club de lectură pentru copii pot fi organizate diverse concursuri:
- concursuri de erudiție, istorico-literare;
- concursuri de creație proprie, de eseuri;
- concursuri de recitaluri literare;
- concurs de creare și rezolvare a integramelor literare;
- concursuri distractiv-cognitive (Quiz-uri în bibliotecă, BiblioQuest) etc.
COMPETENȚE DEZVOLTATE:
– abilități de gândire logică;
– dezvoltarea gândirii creative;
– dezvoltarea proceselor de cunoaștere, însușire de noi informații într-o formă atractivă;
– abilități de gândire colectivă/ în echipă;
– competențe de cercetare conform unui scop propus de condițiile unui concurs;
– dezvoltarea memoriei și agerimii gândirii;
– exprimarea corectă și expresivă;
– dezvoltarea spiritului competitiv etc.
Pentru mai multe informații despre forme și metode de promovare a lecturii, procese de formare a competențelor de lectură progresivă, rolul lecturii în îmbunătățirea calității vieții membrilor comunității, recomandăm studiul publicațiilor incluse în lista bibliografică alăturată.
Lasă un răspuns