REGULAMENTUL
privind instituirea și activitatea Clubului de lectură
I. DISPOZIȚII GENERALE
1. Regulamentul privind instituirea și activitatea Clubului de lectură (în continuare – Club) stabilește normele de fondare și de activitate, misiunea, obiectivele și modul de funcționare a Clubului de lectură.
2. Clubul reprezintă o comunitate de oameni uniți de interesul pentru cărți și lectură.
3. Activitatea Clubului se bazează pe principiul libertății de exprimare, al colegialității, al respectului reciproc.
II. SCOPUL ȘI OBIECTIVELE
1. Educarea și promovarea culturii lecturii ca fundament al formării personalității și dezvoltării multilaterale a acesteia.
2. Provocarea interesului utilizatorilor de a descoperi cărți care le pot acoperi anumite cerințe de formare intelectuală, emoțională, axiologică.
3. Formarea obișnuinței de lectură calitativă/formativă, competențe de scriere creativă, competențe de vorbire/comunicare în public etc.
4. Facilitarea formării unor competențe de a discuta cărți/ idei/ viziuni, motivând spre explorarea lumii cărților.
5. Stimularea interesului pentru lectură, formarea unei gândiri autonome, reflexive,
6. Formarea competențelor de lectură critică și formularea propriei viziuni despre un text.
7. Deducerea beneficiilor și a schimbărilor datorită lecturilor formatoare.
8. Încurajarea lecturii la orice vârstă, pe tot parcursul vieții.
III. REPERE ORGANIZATORICE
9. Clubul se instituie în orice spațiu prietenos, unde au acces copiii, tinerii și adulții (bibliotecile publice, în instituțiile de învățământ, în centrele pentru tineret, în casele de cultură etc.)
10. Clubul este condus de bibliotecar, profesor/învățător/director adjunct pentru educație (nu neapărat profesor de limba și literatura română), sau orice persoană care are pasiunea cititului.
11. Componența Clubului se stabilește pe categorii de vârstă sau pe grupuri de interese de lectură.
12. Periodicitatea întâlnirilor și orarul se stabilește de comun acord, nu mai rar de lunar.
13. Lista cărților destinate lecturii în cadrul Clubului este alcătuită în funcție de grupul țintă al participanților, de nevoile formative sau de interesele de lectură ale acestora.
14. Conceptualizarea anticipată a fiecărei ședințe a clubului, a formelor și metodelor de activitate utilizate ține de competența organizatorului/moderatorului; rolul principal în discuții îl au participanții, membrii clubului.
15. Ședințele Clubului vor fi fixate într-un registru de monitorizare / evaluare a activității clubului, în care să se reflecte: data/ tema/ forma de desfășurare a ședinței programate/ numărul de participanți; metode și tehnici de dezvoltare a competențelor de lectură utilizate; impactul activității (completarea chestionarelor/ anchetelor).
III. DISPOZIȚII FINALE
16. Calitatea de membru al Clubului este benevolă și nu necesită contribuție financiară.
17. Clubul de lectură poate fi inclus în Planul-cadru de învățământ ca activitate extrașcolară.
Lasă un răspuns